Workshops van Sandra

Wat ’n kunst ( dat kan ik ook )

Kunst & Kitsch begrippen worden uitgelegd d.m.v. voorwerpen en afbeeldingen.

De groep in 2en, Groep 1 maakt ‘Kunst’ Groep 2 maakt ‘Kitsch’, met afspraak, dezelfde materialen & afmeting.

Presentatie van het werk aan elkaar d.m.v. Elevator Pitch spel.

Het plaatsen v/h werk in een "museale"sfeer in de school.


Voor wie:  Onder- Midden- en Bovenbouw
(aanpasbaar op elk niveau)

Filosoferen over ‘een steekje los’

Inleiding in het absurdisme a.d.h.v. Grimm, Sprookje van Luilekkerland.

Hoe ziet jullie Luilekkerland eruit ?

Met de groep ons Sprookje van Luilekkerland maken, verhaal bedenken.


 De Mythe van Sisyphus komt aan bod met een verbeelding bewegingsspel.



Voor wie:  Onder- Midden- en Bovenbouw
(aanpasbaar op elk niveau)


“Een gevaarlijk sprookje”

Een verhaal ter inleiding. 

Ingrediënten ‘bereiden’ voor de Zeebeesten-Vissoep, gerecycled materiaal, verschillende technieken

Warming-up spelletjes, 

repeteren voor ‘Een gevaarlijk sprookje’ met de Zeebeesten-Vissoep in de hoofdrol.




Voor wie:  Onder- Midden- en Bovenbouw
(aanpasbaar op elk niveau)

Ons project

Start met een verhaal te vertellen waarin de personages van de CdA voorkomen.

Introductie gesprek :

-  Kennis van de karakters

-  Namen bekend/onbekend

-  De klucht op het marktplein

-  Tijdsperiode/geschiedenis

-   Italië, vakanties

-   De Lazzi’s, wat is dat ?

-    De halve maskers

Bovenstaande ‘kapstok’ introductiegesprek.     

Nu naar een binnen- danwel buitenruimte. Warming-up spelvormen & Stemgebruik

Introductie van de karakters CdA d.m.v. Youtube filmpjes

Eenvoudige halve maskers maken

Intro over de 7 niveaus van spanning met spelvorm

Met de maskers spelen

Een korte scène met masker leren spelen


Voor wie: Middelbaar onderwijs